Den här gången bakade vi muffins med choklad och hasselnötscréme (Nutella). Väldigt goda och många! 14 st mindre och 6 st större. De stora stod några minuter längre alltså ca 13-15 min.

Nut-Muffins

200grader ca 10 -12 min

125 gram smör
1 dl matlagningsyoghurt
1 dl nutella
2 ägg
1,5 dl farin
3 dl vetemjöl
0,75 dl kakao
2 tsk vanilj
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
ca 150 gram marabou helnöt
lite hackade hasselnötter och farin som strössel

Vispa ägg och farin riktigt fluffigt. Smält smör och blanda i yoghurt, Nutella och kakao. Blanda i det i äggblandningen. Blanda sedan i mjöl, vanilj, salt och bakpulver. Grovhacka chokladen och vänd ner den. Hacka nötter och blanda med farin.

Klicka i smeten i lämpliga formar och strössla nötter/farin över.
Grädda i ca 10-15 min.

Försvinnande goda muffins!